آوریل, 2020 بدون نظر اخبار

 هموارسازی برنامه حضور بیشتر لیوندل بازل در بازار چین با مشارکتی بزرگ

شرکتهای LyondellBasell و Bora توافقنامه مشارکت ۵۰:۵۰ برای احداث یک کراکر اتیلن به ظرفیت سالیانه ۱٫۱ میلیون تن به همراه مشتقات اتیلن در منطقه Panjin چین را منعقد نمودند. این همکاری در راستای افزایش حضور برنامه ریزی شده شرکت لیوندل بازل در بازار چین است.
حجم سرمایه گذاری این مجتمع حدود ۲٫۶ میلیارد دلار اعلام شده است و شرکت لیوندل بازل دانش فنی خود با نام Hostlan ACP برای تولید پلی اتیلن سنگین و نیز دانشهای فنی Spheripol و Spherizone را برای تولید انواع گریدهای پلی پروپیلن بکار خواهد بست.
مجتمع مذکور که در دست اجرا می باشد عمدتا با هدف تامین تقاضای در حال رشد بازار صنایع مختلف چین شامل صنایع بسته بندی، حمل و نقل، ساختمان و بهداشتی می باشد و برای راه اندازی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.
واحدهای این مجتمع شامل واحد پلی پروپیلن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال، واحد پلی اتیلن به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال، واحد MTBE به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال، واحد بوتن وان به ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال، واحد استخراج بوتادین، واحد استخراج آروماتیکها از بنزین پیرولیز و واحد استحصال استایرن خواهد بود.
خوراک این مجتمع که بصورت مایع و ترکیبی از LPG و نفتا است از پالایشگاه مجاور آن تامین خواهد شد که با ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *