جولای, 2023 بدون نظر اخبار

فرآوری روغن از زباله های پلاستیکی برای اولین بار توسط آرامکو، توتال انرژی و سابیک

آرامکو، توتال انرژی و سابیک اولین فرآوری روغن از زباله های پلاستیکی در منطقه MENA برای ساخت پلیمرهای تائید شده در چرخه اقتصاد دورانی (قابل تولید از فرایند بازیافت پلاستیکها)، را تکمیل کردند.

روغن پیرولیز پلاستیک که روغن مشتق از زباله پلاستیکی (PDO) نیز نامیده می‌شود، در پالایشگاه SATORP منطقه الجبیل عربستان که مشترکاً متعلق به آرامکو و توتال انرژی است، فرآوری شد تا بعنوان ماده اولیه توسط مجتمع پتروشیمی PETROKEMYA، یک شرکت وابسته به SABIC، برای تولید پلیمرهای تائید شده در چرخه اقتصاد دورانی (قابل تولید از فرایند بازیافت پلاستیکها)، استفاده گردد.

هدف این پروژه هموار کردن راه توسعه زنجیره ارزش در بازیافت پیشرفته پلاستیکها در کشور عربستان سعودی است.

این فرآیند امکان استفاده از پلاستیک‌های طبقه‌بندی نشده را می‌دهد، که بازیافت مکانیکی آنها می‌تواند دشوار باشد و در نتیجه به حل چالش پلاستیک‌های پایان عمر کمک می‌کند.

اولین نقطه عطف پروژه، اخذ گواهینامه ISCC+ برای اطمینان از شفافیت و قابلیت ردیابی منشاء بازیافتی مواد اولیه و محصولات بود. سه کارخانه صنعتی در این فرآیند شرکت داشتند:

پالایشگاه SATORP، کارخانه Aramco’s Ju’aymah NGL Fractionation و PETROKEMYA

رئیس حوزه پایین دست شرکت آرامکو گفت:  این دستاورد اهمیت بخش پتروشیمی را در ایجاد محصولات و راه حل های پایدارتر نشان می دهد و هدف ما ایجاد راه‌حل‌های عملی سازی اقتصاد دورانی (Circular Economy) برای زباله‌های پلاستیکی است و در عین حال پیشرفت در هدف ما برای دستیابی به حوزه 1 و 2 از برنامه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در محدوده صفر خالص در سراسر دارایی‌های تحت مالکیت خود تا سال 2050 محسوب می گردد.

آرامکو در حال بررسی راه حل ‌های متعددی برای بهره‌برداری از فناوری‌های جدید و استفاده از ظرفیتهای موجود برای حمایت از استقرار محصولات مورد تائید اقتصاد دورانی، پایدارتر و کم کربن است.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *