آوریل, 2020 بدون نظر اخبار
رشد سهام شرکت های پتروشیمی در اروپا به پشتوانه بسته‌های حمایتی بی سابقه دولت‌ها برغم شرایط نامطلوب اقتصادی؛

به نقل از موسسه ICIS، شرایط نامطلوب اقتصادی ناشی از کاهش تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا، مانع افزایش سهام‌ پتروشیمی ها در اروپا نشده و بسیاری از بورس‌های اروپایی نیز روز دوشنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه) در پی  انتظارها درباره ارائه بسته‌های حمایتی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها با رشد همراه بوده است.

بسته‌های حمایتی مالی و انگزیشی بی سابقه ازسوی دولت‌ها در سراسر اروپا و آمریکای شمالی تاحدودی  ممکن است فعالیت‌های اقتصادی آسیب دیده از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا را بهبود ببخشد و به سلامت اقتصادی بخش‌های خصوصی در میان مدت و بلندمدت کمک کند.

با این‌ حال، قیمت‌های جهانی نفت همچنان در روز دوشنبه روند کاهشی داشت، پیش‌بینی می‌شود افت تقاضا در ماه‌های آوریل و مه رکورد تازه‌ای ثبت کند.

سهام مواد شیمیایی در اروپا تا حدودی از زیر بار چشم‌اندازهای نامطلوب اقتصادی راحت شد، همچنین ارائه بسته‌های مالی بیشتردر کره‌جنوبی و ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی سبب بهبود بازارهای بورس آسیا شد.

شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا برای شرکت‌های بزرگ تولیدکننده مواد شیمیایی در مقایسه با هفته پیش، حدود ۲ درصد افزایش یافت و شرکتهای بزرگی نظیر BASF و LANXESS رشد سهام ۴ درصدی را تجربه نمودند. همچنین شاخص بورس لندن، پاریس و فرانکفورت نیز بترتیب ۱٫۶۴ % و ۲٫۵۵ % و ۳% را شاهد بودند.

بسته های انگیزشی دولتها در حمایت از صنایع مولد همچون پتروشیمی ها و صنایع شیمیایی در شرایطی که حضور ۱ تا ۳ ساله ویروس کرونا پیش بینی می گردد، جهت جلوگیری از ریزش سهام این واحدها بسیار موثر است.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *