خلاصه گزارش


اسید استیک در زنجیره ارزش متانول واقع است و یکی از ساده ترین کربوکسیلیک اسیدهاست.
در مورد کاربردهای عمده صنعتی این محصول، علاوه بر مصرف خوراکی آن میتوان گفت وینیل استات که منحصرا بصورت مونومر (VAM) استفاده بزرگترین بازار مصرف اسید استیک است و عمدتاً برای تولید پلی وینیل استات (PVA) استفاده میشود که خود در ادامه می تواند به پلی وینیل الکل (PVOH) تبدیل گردد. PVA و PVOH عمدتاً در فرمولاسیون چسبها، رنگ ها و پوشش ها بکار می روند.
تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) دومین بازار بزرگ مصرف آن است. عمده کاربرد PTA در تولید انواع الیاف، فیلم و رزین پلی استر ترفتالات (PET) می باشد.
در سال ۲۰۱۸، منطقه شمال شرق آسیا بزرگترین تولید کننده اسید استیک در جهان بوده است. این منطقه ۶۶ درصد ظرفیت جهانی اسید استیک را به خود اختصاص داده است. چین ۸۲ درصد ظرفیت منطقه شمال شرق آسیا را به خود اختصاص داده است. طی ۵ سال گذشته کشور چین به طور متوسط سالانه ۹ درصد، افزایش ظرفیت داشته است که نشان دهنده نقش تعیین کننده چین در بازار جهانی این محصول می‌باشد. در چین، متانول و گاز مونو اکسید کربن (به عنوان مواد اولیه تولید اسید استیک) به طور عمده از ذغال سنگ تولید می‌شود و بر این اساس، قیمت اسید استیک نیز وابسته به قیمت ذغال سنگ می‌باشد. این در حالی است که در سایر مناطق جهان اسید استیک از گاز طبیعی (تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و متانول) تولید می‌شود.
در خلاصه گزارش حاضر، بخش کوچکی از بررسی بازار جهانی اسید استیک نشان شده است. در گزارش تحلیلی کامل بازار، به تفصیل در خصوص بازار جهانی، منطقه ای و داخلی اسید استیک بحث و بررسی صورت گرفته است و از طریق ارتباط با مرکز پیشرفته توسعه زنجیره ارزش، قابل دستیابی است.


[ برای دریافت فایل گزارش وارد شوید و یا ثبت نام کنید! ]

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *