می, 2023 بدون نظر اخبار

گزیده های نفتی هفته

اخبار مربوط به سفر وزیر نفت به عراق، افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران، برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت و … را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سفر اوجی به عراق: توسعه دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دولت سیزدهم همچنان تداوم دارد و جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف انرژی با عراق، وارد بغداد شد.

او در این سفر در جریان دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر و وزیر نفت عراق بر حل موانع موجود در زمینه همکاری‌های گازی تأکید کرد. همچنین تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق در پروژه‌های صنعت نفت در جریان سفر وزیر نفت به بغداد در حضور نخست‌وزیر عراق بین وزیران نفت دو کشور امضا شد.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور هم روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد که محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق نیز همزمان با برگزاری این نشست از سوی مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق امضا شد.

افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران و چند خبر دیگر: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این هفته اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است. او همچنین در سخنان دیگری از برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی، افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در این دولت و احتمال کشف لایه جدید گازی در پارس جنوبی خبر داد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت: این نشست روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران وزارت نفت در سالن همایش‌های کوشک برگزار شد. اوجی در سخنانی اقدام‌های محیط زیستی وزارت نفت در دولت سیزدهم را تشریح کرد و از کاهش ۳۵ درصدی حوادث صنعت نفت در ۱۵ سال اخیر خبر داد.

مظاهر انصاری، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت نیز با بیان اینکه حوادث در صنعت نفت با سیر نزولی روبه‌روست و این حوادث از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: باید حوزه‌های پشتیبانی را تقویت کنیم و از موضوع رسیدگی به بحث فرسودگی خطوط انتقال نفت و گاز در دریا و خشکی غافل نشویم.

دیگر خبرها: امضای تفاهم‌نامه احداث کارخانه تولید فرمات سدیم بین یک شرکت چینی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، انتقال بیش از ۶۸ درصد فرآورده کشور از طریق خطوط لوله نفت و  انتشار پنجمین فراخوان ارزیابی صلاحیت مناقصه‌گران دستگاه مرکزی وزارت نفت از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

پیشنهاد هفته: دکل ۲۰۲ شرکت پتروایران با هدف نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی منصورآباد، توانسته است طبق زمان‌بندی و برنامه تولید دو حلقه چاه، ۵۹۵۰ متر حفاری انجام دهد.

 

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *